Thursday 14 April 2016

Warna baharu Yamaha R25


 

HONG Leong Yamaha Motor Sdn Bhd (HLYM) memperkenalkan warna baharu bagi model Yamaha R25. Menerusi pengenalan warna biru dan kelabu matt itu, warna lama merah dan biru sudah dihentikan pengeluarannya.

Sudah pun berada di pasaran, harga jualan selepas GST R25 ialah RM20,630.78 (tanpa cukai jalan, nombor pendaftaran dan insurans).

Yamaha YZF-R25 menggunakan enjin Diasil silinder dua sebaris, DOHC, lapan injap dengan sistem penyejukan cecair. Sportbike 250cc itu mampu menghasilkan kuasa 26.5kW pada 12,000 rpm dan tork 22.6Nm pada 10,000rpm.

Penghantaran kuasa lancar ke roda ditugaskan kepada kotak gear enam kelajuan.

Keselesaan tunggangan diserahkan kepada suspensi teleskopik di hadapan dan monocross di belakang. Dengan reka bentuk badan yang ringan bersama titik graviti sempurna, nisbah berat kuasa berada pada tahap yang terbaik.

Model R25 begitu mendapat sambutan hangat di pasaran tempatan dan negara jiran kerana penampilannya yang agresif. Lampu hadapan yang unik dengan penggayaan ala pemangsa memberikan rupa yang tajam.
Sementara lampu belakang LED super sport memberikan rupa moden dan sporty.


--- SINAR HARIAN

No comments:

Post a Comment

Y Suku vs RXZ

Sejauh mana populariti Ysuku dan RXZ. Kedua-dua jentera 2 roda ini ada peminat tersendiri. Keduanya dikeluarkan oleh Yahama. Y15 atau dikena...